Banden smeden en aanhalen op de barbecue

Niet minder dan 130 personen, die zo’n 80 bedrijven vertegenwoordigden, waren afgekomen op onze vierde barbecue, die op donderdagavond 8 september bij Va Bene op de Voorstraat werd gehouden. Onder hen ook veel nieuwelingen -we zagen vijf nieuwe leden plus enkele introducés-, die zo met heel veel collega-ondernemers konden kennis maken.

Het weer werkte natuurlijk uitstekend mee: een heerlijke nazomeravond, die ervoor zorgde dat vrijwel iedereen veel langer bleef plakken, dan de voor de barbecue geplande twee en een half uur en ook later op de avond toevallig passerende leden verleidde even een drankje mee te komen drinken. Va Bene serveerde met hulp van Coen Arbouw fantastische stukjes vlees en de bijgerechten vlogen zo snel van de buffettafels dat sommigen daar zeker iets te kort zijn gekomen. Een leerpunt voor de volgende keer.

Waren de eerste drie barbecues eind mei, dit keer was voor september gekozen, omdat de uitgaansdag in verband met de gekozen bestemming in het voor- in plaats van het najaar werd gehouden. Daarom was ook de sloepentocht van het jaarprogramma geschrapt. Een aantal aanwezigen gaf aan het laatste wel jammer te vinden. Aan de activiteitencommissie de schone taak om te kijken of in 2017 de sloepentocht weer terug kan komen en wanneer de barbecue en uitgaansdag het beste kunnen worden gehouden.

De hoge opkomst -sommige bedrijven waren met vier of meer personen vertegenwoordigd- stelt het bestuur wel voor de vraag of beperkingen aan het aantal deelnemers per bedrijf moeten worden gesteld en/of eigen bijdragen gevraagd als men met een grote delegatie wil verschijnen. Een aantal van de genoemde bedrijven stelde eigen bijdragen al spontaan zelf voor.

Maar het belangrijkste was natuurlijk dat iedereen ruimschoots in de gelegenheid was uitgebreid te netwerken. De nieuwe leden werden heel soepel in onze kring opgenomen en van de introducés zullen er zeker enkele heel snel het aanmeldingsformulier invullen. Er werden weer op uitgebreide schaal informatie, kennis en visitekaartjes uitgewisseld. Waar dat allemaal toe leidt, is vanzelfsprekend ongewis, maar veelbelovende contacten zijn gelegd of vernieuwd. Kortom er zijn banden gesmeed en aangehaald op de barbecue. Met een nieuw winterseizoen voor de deur een prachtig resultaat voor onze vereniging, waarvan het bieden van onderlinge ontmoetingsmogelijkheden aan de leden één van de belangrijkste doelstellingen is. Wie niet geweest is, heeft zeker een kans gemist.

Bekijk hier de foto’s

Dit bericht delen?