Gratis Milieubarometer en Kansen bij verkassen

De gemeente Voorschoten  biedt bedrijven een gratis startabonnement op de Milieubarometer aan ter waarde van € 198 ex BTW. De Milieubarometer is een handig hulpmiddel om de milieubelasting van je bedrijf terug te dringen.

De Milieubarometer is een online milieuregistratie die de milieuscore en bijbehorende kosten van je bedrijf eenvoudig en snel zichtbaar maakt. Door het gebruik van de barometer kun je fors op kosten besparen. Dit kan oplopen tot duizenden euro’s.

Werking
Hoe werkt de Milieubarometer? Je vult gegevens over energie, water, afval, emissies, transport en eventueel papierverbruik in. Vervolgens zie je welke milieuaspecten het meest bijdragen aan de totale milieuscore en bijbehorende kosten van je bedrijf en op welke punten je kunt besparen.

Voordelen van de Milieubarometer

• eenvoudig in te vullen
  • geeft de prioriteiten voor het terugdringen van je milieugerelateerde kosten
  • voldoet aan de eisen aan milieuregistratie van de overheid

Ervaringen

Een aantal OVV-leden heeft inmiddels al weer enkele jaren geleden goede ervaringen met de milieubarometer opgedaan. Zo heeft Mark van Rooyen van Pretec in zijn toenmalige pand diverse metingen verricht en op basis van de uitkomsten daarvan een aantal forse besparingen gerealiseerd. Mark vertelt je er desgevraagd graag meer over.

Geïnteresseerd? Kijk dan voor meer informatie snel op http://www.milieubarometer.nl. Je kunt je daar ook zonder tussenkomst van de gemeente aanmelden. De gemeente heeft geen toegang tot je invoergegevens maar ziet wel welke bedrijven van het aanbod gebruik maken.

Kansen bij verkassen
Ga je als MKB-bedrijf binnenkort verhuizen, verbouwen, renoveren of nieuw bouwen? Dan is het instrument “Kansen bij verkassen” wellicht iets voor jou.  De gemeente Voorschoten biedt ook dit instrument ter waarde van €295.- gratis aan. Ga voor een licentieaanvraag of voor meer informatie naar http://www.kansenbijverkassen.nl.

Heb je naar aanleiding van dit artikel nog vragen? Neem dan contact op met Ferdinand Boogert van de werkorganisatie Duivenvoorde, het samenwerkingsverband van de gemeenten Voorschoten en Wassenaar. Hij is bereikbaar via telefoonnummer 088-6549515 en email (fboogert@wodv.nl).

Dit bericht delen?