Grandioos Kerstgala voor herhaling vatbaar?

kerstgalachequeuitreiking

Grandioos Kerstgala voor herhaling vatbaar?

Het eerste OVV Kerstgala in de sfeervolle ambiance van Kasteel Duivenvoorde lijkt zeker voor herhaling vatbaar. Vrijwel alle 115 bezoekers gaven aan genoten te hebben van de mix van heerlijke (dans)muziek, bijzondere hapjes en rijkelijk vloeiende dranken en aandacht voor serieuze zaken in de vorm van twee uitdagingen en de uitreiking van een cheque van € 2.000 aan ALS-team De Veentjes/Stichting ALS Nederland. Het bestuur hoort de komende tijd graag van bezoekers en niet-bezoekers hoe jullie hierover denken, zodat jullie meningen kunnen worden meegenomen bij het organiseren van een kerstactiviteit volgend jaar.

Na het openingswoord van Frank ten Have, waarin hij heel wat mensen en organisaties bedankte, die aan de wieg van het gala hebben gestaan, zat de sfeer er snel goed in en werden voorzichtig de eerste dansjes op de speciaal aangelegde dansvloer in de Marotzaal gewaagd. Cees Bijloos trad even over negen uur op als spreekstalmeester om hulp in natura te genereren voor de Kinderboerderij, die het naastgelegen hertenkampje beter aan de hoofdlocatie wil koppelen, nieuw educatiemateriaal voor buiten wil ontwikkelen en handjes nodig heeft om de stallen te verven en Scoutinggroep Maurits voor kinderen met een lichamelijke beperking, die op zoek is naar meer vrijwilligers en de leden van een warme winterjas wil voorzien. Dat bevlogen vertegenwoordigers van beide organisaties zelf hun verhaal kwamen doen, droeg er zeker aan bij dat diverse aanwezigen al spontaan hun hulp aanboden. Maar er kunnen er nog meer bij. Dus meld je, als je dat nog niet gedaan hebt, alsnog aan voor een klus bij één van beide organisaties. Sandra de Jong van Sandra 4 Events, die ook een belangrijke rol bij de organisatie van het Kerstgala vervulde, ziet deze twee uitdagingen als een mooi begin van De Uitdaging Voorschoten-Wassenaar, die analoog aan 53 al bestaande soortgelijke organisaties elders in het land, permanent acties wil gaan ondernemen om maatschappelijke en culturele organisaties met een concrete hulpvraag te koppelen aan bedrijven en ondernemers, die hen daarbij om niet van dienst kunnen zijn. Dus geen ondersteuning in de vorm van geld maar van denk- en werkkracht en gebruik van bedrijfsmiddelen.

Hoogtepunt van het gala vormde even over tienen de bekendmaking van het bedrag dat de avond voor de ALS-stichting heeft opgeleverd. Stichtingsdirecteur Gorrit-Jan Blonk legde haarfijn uit waar het geld voor bedoeld is. Voor wie dat opnieuw of omdat hij of zij er niet bij was ook wel eens wil weten hierbij een link naar een animatiefilmpje op de site als.nl. De aanleiding voor de keus van dit goede doel vormde het feit dat ons oud-lid Cock van Veen door ALS getroffen werd. Heel bijzonder was, dat zijn familie, twee weken na het overlijden van Cock in grote getale aanwezig was en broer Ben een kort dankwoord uitsprak.

De hele avond door maakte René Zoetemelk foto’s van het feest. En aan het begin van de avond kon iedereen bij de kerstboom terecht voor een ‘staatsieportret’ van Hans van den Boogaardt. Alle foto’s kun je via de link onderaan bekijken. Wie een prachtige afdruk van een foto van Hans wil, behoeft alleen maar bij hem binnen te lopen op Schoolstraat 184-186 om er gratis één te verkrijgen!

Bekijk hier de foto’s