Jachtwerf D. Mulder B.V.

N. Mulder

Jachtwerf Mulder is opgericht in 1938 door Dirk Mulder Senior en is tot de dag van vandaag een familiebedrijf. Gedurende de afgelopen decennia heeft de werf een reputatie opgebouwd die alom bekend is. Het merk “Mulder” staat voor kwaliteit en hoogwaardige afwerking. Een resultaat dat bereikt wordt door een sterk team met know how van hedendaagse technieken, gecombineerd met klassieke bouwwijzen. De historie van Jachtwerf Mulder. In het begin werden vooral kleine open zeilboten gebouwd. In de jaren 40 en 50 werden tevens kleine stalen motorjachten gebouwd. Deze kleine motorjachten waren de voorlopers van de later beroemd geworden Favorite kruiser, die werd geïntroduceerd in de jaren 60.

In de jaren 80 leverde de werf verschillende Favorite superieur jachten en begin jaren 90 werd gestart met “Mulder custom build motoryachts”. Vandaag de dag richt Jachtwerf Mulder zich op de productie van semi-customized displacement en planing jachten. De werf heeft wereldwijd een reputatie van onbetwiste kwaliteit gebaseerd op Nederlands vakmanschap. Jachtwerf Mulder bouwt jachten volledig in eigen beheer al dan niet in samenwerking met onderaannemers. Als gevolg van verdere groei is recent bovendien een compleet nieuwe timmerafdeling geopend.

nickmulder

D. Mulder