OVV-leden steken geld in bezoekerspaviljoen Duivenvoorde

Inmiddels hebben leden van de OVV al ingetekend op 100 obligaties à € 500, waardoor er  € 50.000 beschikbaar is om het bezoekerspaviljoen Duivenvoorde mogelijk te maken. Kasteel Duivenvoorde is dan ook heel erg blij met onze vereniging.

Door deze bijdragen en door toezeggingen van de Provincie Zuid-Holland en enkele fondsen is het kasteel een behoorlijk eind op weg met de financiering van het paviljoen. Maar ze zijn er nog niet! Vandaar dat Stichting Duivenvoorde nog een laatste oproep doet aan de OVV-leden die nog niet hebben ingetekend. De stichting heeft in december groen licht gegeven voor de verdere architectonische uitwerking van het Bezoekerspaviljoen en het zoeken naar een exploitant op basis van een uitgewerkt programma van eisen. Voldoende financiering kan het laatste zetje geven naar de feitelijke realisatie van het paviljoen.

Eeuwigdurende lening
Het gaat bij de crowdfunding om het verstrekken van een eeuwigdurende lening (obligaties) in coupures van € 500, waarop jaarlijks een zeer aantrekkelijke rente wordt uitgekeerd van 3%. Daarnaast ontvangt u een pas die u onbeperkt toegang geeft tot het prachtige Engelse landschapspark rondom het kasteel. Ook krijgt u een uitnodiging voor belangrijke bijeenkomsten op het kasteel. U kunt Stichting Duivenvoorde ook een bedrag schenken. De stichting is een ANBI-instelling (Algemeen Nut beogende Instelling), zodat dergelijke bijdragen fiscaal aftrekbaar zijn.

Onze voorzitter, Frank ten Have heeft op diverse momenten aandacht gevraagd voor het initiatief ‘Crowdfunding Bezoekerspaviljoen’, waarbij Stichting Duivenvoorde en de OVV gezamenlijk optrekken. Hij zei daarover het volgende:

“Graag roep ik alle ondernemers op om, voor zover nog niet gedaan, ook een bijdrage te leveren door in te tekenen op deze crowdfunding. Wat is nu leuker voor een Voorschotense ondernemer om straks, met personeel en/of klanten, Duivenvoorde te bezoeken met een mooie rondleiding op het kasteel en een wandeling door het prachtige park, afsluitend met hapje en drankje in het bezoekerscentrum annex theepaviljoen, in de wetenschap dit mede mogelijk te hebben gemaakt? Een mooie ontvangst als Vriend van dit prachtige Voorschotense erfgoed, wat ook een bijdrage kan leveren aan onze Voorschotense economie. Hoe meer mensen hierdoor Duivenvoorde en Voorschoten bezoeken en leren kennen, hoe beter ook voor de ondernemers. Het zou heel mooi zijn als we met elkaar hier nog een extra push aan kunnen geven! Velen hebben al hun steentje bijgedragen, wie volgt?

Filmpje bekijken? Meer informatie en de inschrijfmogelijkheid via deze link.

Dit bericht delen?