Vijf vragen aan….Patricia Owen-Hamers

Vijf vragen aan ….

Patricia Owen-Hamers | Auto Hamers

Waarom ben jij ondernemer en wat maakt het leuk?
“Ik ben ondernemer omdat ik het leuk vind. Wij zijn de derde generatie binnen ons familiebedrijf, maar het was zeker niet vanzelfsprekend dat wij dit gingen overnemen. Ik ben hier begonnen als bijbaantje waarbij ik wat taken van mijn zus overnam, dit werd al snel fulltime. Ik vind het heerlijk om uitdagingen in mijn werk te vinden en dat vind ik hier. Ik zou niet meer anders dan ondernemer kunnen zijn. Je moet eigenwijs en creatief zijn en dat ben ik. Heerlijk om een eigen strategie te mogen en kunnen bepalen. Als je bang bent om keuzes te maken dan zal je nooit succes behalen. Natuurlijk gaat het ook weleens mis.

Hoe hou je jezelf scherp als ondernemer?
“Wij werken veel samen met andere ondernemers uit de regio en samen hou je elkaar scherp. Wij huren geregeld professionele hulp in voor zaken waar anderen beter in zijn. Ook zijn wij aangesloten bij onze brancheorganisaties waar regelmatig congressen en bijeenkomsten worden georganiseerd. In onze branche is innovatie aan de orde van de dag en stilstaan is geen optie.”

Wat doen jullie voor de gemeenschap?
“Wij proberen zowel zakelijk als privé regionaal zaken te doen. Daarnaast investeren wij tijd in initiatieven als ‘Jongeren in de lift’. Jongeren volgen bij ons een beroepsbegeleidende leerweg en halen op die manier hun diploma. Ook zijn wij aangesloten bij de Stichting Duurzaam Repareren.”

Nemen de kinderen straks het bedrijf over?
Livia (7) en Dylan (5) zijn nog erg jong en willen op dit moment vooral prinses, prins, ballerina en brandweerman worden. Wij stimuleren onze kinderen om de leukste en beste versie van zichzelf te worden. Wat ze gaan doen, mogen ze zelf weten. Ze groeien op in ons bedrijf en maken daar veel mee van ons familiebedrijf. Dus wie weet. Mijn hond Eden is overigens ook altijd aanwezig op de zaak en zodra het kan ben ik bij mijn paard Sebastiaan in Wassenaar.”

Welk boek ligt er op het nachtkastje en welk drankje is favoriet?
“Ik heb geen nachtkastje, ik heb een boekenkast. Hier staan veel boeken in, van Business Model Generation tot 50 tinten. Ik vind het heerlijk om te lezen, maar vooral in mijn vakantie. Die vakantie is vaak op De Kaag waar wij een stacaravan hebben en de kinderen heerlijk kunnen zwemmen en spelen. Heerlijk met een hapje, een wijntje en een biertje met onze familie genieten van het goede leven. Verder gaan we graag naar Oostenrijk en Italië. Mijn favoriete drankje is ABC (Anything But Chardonnay). Ook met een lekkere champagne, prosecco of Aperol spritz kun je mij verwennen.”