Discussie duurzaam sportaccommodatiebeleid

Op 4 oktober is er in de Kruispuntkerk een discussie bijeenkomst over een duurzaam sportaccommodatiebeleid voor Voorschoten. Een prettige en gezonde samenleving gaat hand in hand met sport en beweging. Sportverenigingen, verenigd in de Sporttafel Voorschoten, leveren daar een bovengemiddelde bijdrage aan. Daarbij zijn ze vrijwel volledig aangewezen op eigen middelen en inzet van leden om die omgeving te creëren en te behouden. Verenigingen hebben altijd de lange termijn voor ogen en lopen graag voorop op het gebied van gezondheid, veiligheid en duurzaamheid.

Om dat mogelijk te maken is een goede samenwerking met sterke lokale partners essentieel, bijvoorbeeld op het gebied van accommodaties. Voor het behoud van deze unieke plek van verenigingen in onze gemeenschap slaan wij als sport- en beweegaanbieders de handen ineen om samen met de gemeente en ondernemers uit Voorschoten te werken aan duurzame oplossingen voor sport- en bewegingsfaciliteiten die nodig zijn om onze gezamenlijke ambities te realiseren. Vanuit de driehoek van verengingen – gemeente – ondernemers delen wij graag die visies op deze samenwerking.

Sprekers:
Lex Eggink – Voorzitter Sporttafel Voorschoten
Hubert Schokker – Wethouder Voorschoten (mede in portefeuille sport en duurzaamheid)
Harry Wientjes – Directeur Rabobank regio DH