Persbericht

Voorzitter Fred Snelderwaard legt functie neer

Onze voorzitter Fred Snelderwaard heeft zijn functie op 11 juli jl. neergelegd. Fred schrijft daarover zelf het volgende aan onze leden:

Beste leden van de Ondernemersvereniging Voorschoten,

Mede namens het bestuur van de OVV deel ik je mede dat ik op 11 juli 2024 het voorzitterschap van de OVV heb neergelegd.

Uiteraard ben ik je als (ex-)voorzitter hiervoor een verklaring verschuldigd. Het is je ongetwijfeld bekend dat de verhouding tussen de ondernemersvereniging(en) en de Gemeente Voorschoten momenteel erg moeizaam is. De redenen hiervoor zijn uitgebreid besproken op de Algemene Ledenvergadering van 19 maart. Het is nu niet van belang om hier in detail op in te gaan. Feit is dat er het nodige is gebeurd.

Het blijkt dat binnen het bestuur van de OVV verschillende visies bestaan hoe hiermee thans moet worden omgegaan. De uitkomst van deze gesprekken is simpelweg dat mijn visie sterk afwijkt van die van de andere bestuursleden. In die situaties moet je een conclusie trekken en dat is in dit geval het opgeven van het voorzitterschap.

Dat is oprecht jammer want ik meld ook dat de verhoudingen in het bestuur verder prima zijn. Ik ben 5 jaar lid geweest van het bestuur waarvan inmiddels ruim 4 jaar als voorzitter. In die periode heb ik mijn stinkende best gedaan om naast het runnen van mijn bedrijf iets bij te dragen aan het ondernemerschap in Voorschoten. De OVV is een mooie club van ondernemers die ik alle goeds toewens.

Het is nu aan de andere leden een nieuwe voorzitter te vinden. Uiteraard wens ik mijn opvolger veel wijsheid toe.

We komen elkaar vast nog tegen in ons mooie dorp.

Met vriendelijke groet,
Fred Snelderwaard

Te zijner tijd zal op passende wijze afscheid van Fred worden genomen en zullen we hem bedanken voor zijn inzet gedurende meer dan vijf jaar voor onze ondernemersvereniging.